4 Ocak 2023 Çarşamba

Gri

 

Üst üste yığılmış beton bloklar

 ve o bloktan evlerde yaşayan kalabalık yalnızlar kadar

 griyim bugün. 

21 yıldır aynı yatağı paylaştığım adam bile beni anlamazken

etrafımdaki sahte dostların beni anlamasını beklemiyorum. 

Yıllarca ben bile görmezden geldim beni, bendeki eksikliği, onun eksiltişlerini...

Sustum.

Yok saydım. 

giderek yok olmanın kaçınılmaz ağırlığını tüm hücrelerimde yaşadım. 

Ben, bende ağırlaştıkça başkalarında hafifledim. 

Güçlü kadın dediler arkamdan yahut yüzüme... 

Ne dertlenir oldum ne söylenir oldum eşe dosta. Güçlüyüm ya bende dert ne gezer!

Duyulmadığımı sandığım anlar da oldu... duyulmak istemediğim anlar da... 

ve duymak da istemiyorum artık. 

Hislerim de düşüncelerim de farklılaştı yıllar içinde... 

Beklentilerim de....

Şehir hatlarında arka koltuğumda oturup instagramın keşfet sayfasındaki 2-3 saniyelik videoları 

birbirinin peşi sıra izleyen sinir bozucu kadın gibi kaydırıp

geçer oldum anları, olayları, insanları... 

Herkes, her şey; birbiri ile bütünlüğü olmayan anlamlı- anlamsız 

ama anlık keyif verici videolar kadar değerli benim için. 

Nasıl ki otobüsün bir sonraki durak anonsları,

 o durakta ineceklerin dikkatini çekiyordu sadece:

beynimin iç odalarında yankılanan bir sonraki başlık da 

o an ihtiyaç  hissedenlerin algılarında seçiliyordu. 

Ana başlıklarımın altında kaç alt başlık kaç maddede anlatmıştım da kendimi 

anlamasını beklediğim anlamamıştı.. 

Gerisi anlasa ne yazardı!


Damla- 30 Aralık 2022




2 yorum:

  1. Siyaha yakın bir gri bu ama. Neredeyse siyah diyebiliriz. Bir müddet insanlara kendimizi kabul ettirmeye çalışıyoruz, laf anlatmaya vs. Anlaşılmamak en büyük sorunumuz oluyor. Belirli bir zaman sonrasında derinin sıkılığını kaybedip sarkması gibi, kısaca yaşlanmak gibi koy verip gidiyoruz. Hiçbir şeyin önemi kalmıyor. Kim ne derse desin, ne düşünürse düşünsün. O noktaya dönmeye başladığında hayat, çok sıkıntılı bir süreci beraberinde getiriyor. Öyle tahmin ediyorum en azından. Kimileri mutluluğu hiç bulamazken, kimileri de alabora oluyor. Mutlu günleri olmuş ama mutsuz bir sona doğru ilerliyor.

    Bir hikayenin sadeleştirilmiş hali gibi yazınız. Yıllar bizden çok şey götürüyor. Bir şey de vadetmiyor aslında. Biz umutla bakıyoruz çocukluğumuzdan belirli bir yaşa kadar her şeye. Düzelir sanıyoruz. Umut yaşatıyor..

    Tebriklerimle...

    YanıtlaSil
  2. Uzun soluklu bir öykü olur mu bilmiyorum ama tespit çok doğru. siyaha yakın bir gri. etrafımızda gördüğümüz insanların genelinde hakim olan bu griliği fark edip kurtulanlar var mıdır bilmiyorum. Hikayemdeki kadın kurtulabilecek gibi görünmüyor. İnce yorumun için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

en çok okunan

Günyüzü

 Kütüğüne kayıtlıların  kalp sızıları ilee ters orantılıdır  adı Günyüzü'nün.  Boz, buruk, yorgun taşlarını kırıp Yeni betonlar diktiler...