29 Eylül 2019 Pazar

gitmek gerek



“denizi var, kıyısı yok” şehirlerde tükettim kendimi
halbuki bende herkese yetecek güneş vardı;
her yeni günle yenilenirdi sevdalarım.
         şairin aşık olunca yaşadıklarını ben daha çocukken yaşardım
              fütursuzca…
         önce hayal kurmayı bıraktım(gerçeklerin içinde boğulurken)
                   uyudum uyandım aynı gün…
                               uyudum uyandım haymatlos.
Sonra “badem gözlüm beni unuttu.” 
(“elime değen öldü. yeşilim, nefesim, ezgilerim…”)
Karardım.
Sonra beklemeyi bıraktım;
“O geminin” dönmeyeceğini söylediler; inandım.
(kıyısız denizlerden nasıl dönülsündü!!!)
                        Nihayetinde de “içimdeki şarkı bitti.”
                        ne küçük bir çocuğum artık ne özgür…
                        ne memleketimdeyim ellerimde yıldızlar yok
                        ne de hayal/ şehrimde…
                                                                  Damla GÜLER ÖZTÜRK
                                                                   İstanbul- Kasım- 2017

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

en çok okunan

Günyüzü

 Kütüğüne kayıtlıların  kalp sızıları ilee ters orantılıdır  adı Günyüzü'nün.  Boz, buruk, yorgun taşlarını kırıp Yeni betonlar diktiler...